آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

مراحل طراحی خانه

طراحی خانه, طراحی خانه ویلایی, طراحی خانه کوچک, طراحی خانه دوبلکس شامل پیاده سازی کلیه اصول طراحی، ساخت، چیدمان، نورپردازی، طراحی فضا و .. است که باعث می شود یک محیط نه تنها هماهنگ متناسب و زیبا به نظر برسد بلکه امکانات رفاهی و نیازمندی ها به بهترین نحو برآورده شود.

تعریف طراحی خانه


  

مراحل طراحی خانه

1- اولین مرحله در طراحی خانه دلیل انجام تغییرات را مشخص کنید. سعی کنید در این مرحله قبل از شروع کار، دلیل نیاز به تغییر را مشخص کنید. مثلاً ممکن است دلیل انجام تغییر، بازتر کردن فضا، نامناسب بودن شکل، فضا یا اندازه فعلی منزل باشد.

2- دومین مرحله در طراحی خانه استخدام یک معمار را در نظر داشته باشید. می‌توان دستمزد معمار را به صورت ساعتی پرداخت کرد. معمار کمک می‌کند یک بررسی اجمالی از تلاش‌های مورد نیاز داشته باشید.

3- سومین مرحله در طراحی خانه ، یک طراح آشپزخانه استخدام کنید. هزینه استخدام طراح آشپزخانه کم است و در عین حال این کار کاملاً موثر است چون طراح، دانش و تجربه زیادی در این زمینه دارد.

4- چهارمین مرحله در طراحی خانه با یک پیمانکار مجاز صحبت کنید. به پیشنهادات و قیمت گذاری اولیه او توجه کنید تا بعدا وقتی قصد انجام کار را دارید از هزینه‌های کار غافل گیر نشوید.

5- پنجمین مرحله در طراحی خانه  در صورت نیاز به دریافت وام، در مراحل اولیه کار مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید متوجه شوید که آیا شروط لازم برای دریافت وام را دارید یا خیر و در رابطه با هزینه‌ها بهتر برنامه ریزی کنید.

6- ششمین مرحله در طراحی خانه ، سعی کنید هزینه‌های انرژی را کاهش دهید. اکثر خانه‌های قدیمی در قسمت دیوارها، سقف و فنداسیون، عایق بندی ضعیفی دارند. استانداردهای قانونی لازم برای نوسازی یا ساخت منزل را مشخص کنید. در خیلی از مناطق طبق قوانین بین المللی استفاده از پنجره‌هایی با قابلیت مقاومت در برابر نفوذ، شیشه‌های دو جداره و ضریب گرمای ورودی خورشید مناسب اجباری است. ممکن است پنجره‌های چوبی یا استیل قدیمی، جذاب به نظر برسد اما از نظر حفظ انرژی بهره وری لازم را ندارند. استفاده از وسایل گرمایشی یا سرمایشی که از نظر مصرف انرژی بهره وری داشته باشند، در هر نوسازی هدفمندی ضروری است. ممکن است در بعضی مناطق نصب کامل سیستم‌های تهویه مطبوع ضروری نباشد. ایجاد سایه مناسب در فضا و بهبود عایق بندی نیز از اقدامات ضروری است. بهبود عایق بندی برای کم کردن رطوبت لازم است. باید سعی شود که با بلندتر کردن سقف، قرار دادن پنجره بالای درها (بالاتر از  ارتفاع شانه انسان) و وجود مجراهای مناسب برای عبور و مرور هوا، گردش هوا در محیط بهتر صورت بگیرد. تکنیک‌های طراحی ظریف، زیادی برای راحت‌تر کردن محیط­های منزل وجود دارد و ممکن است برای این کار نیاز به مشاوره یک معمار حرفه‌ای داشته باشید به این دلیل که شاید لوازم و اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد تغییر و تحول تکنیکی در یک خانه قدیمی را نداشته باشید.


اکنون که سبک مورد علاقه خود را در طراحی دکوراسیون خانه خود یافته اید یک تخته ایده درست کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید سبک دکوراسیون خانه تان چگونه باید باشد و یا این که چطور باید طراحی دکوراسیون خانه کوچک را شروع کنید، باید با بررسی کردن سبک­هایی که دوست دارید شروع کنید.

ایده های الهام بخش خود را در دکوراسیون خانه  جایی در جایی یادداشت کنید و با مرور آنها  کشف کنید که چه ویژگی هایی بین چیزهای مختلفی که دوست دارید، مشترک است. حتی می­توانید تصاویر خود بر روی یک تخته بزرگ نصب کنید تا راحت تر آنها را مرور کنید. بهتر است چیزهایی که می خواهید روی تخته قرار بدهید را با سوزن روی آن نصب کنید نه با چسب تا به بتوانید به راحتی چیزی را حذف یا اضافه کنید.

چیزهایی مثل پارچه، الگو، رنگ‌، عکس‌ هایی از اتاق ها، عکس هایی با حال وهوای الهام بخش (مثل عکس هایی از طبیعت، حیوانات خانگی، فضاهای شهری، کودکان و…) و تصاویری از مبلمان، وسایل و اثاثیه ای که دوستشان دارید را پیدا کنید. وقتی که کار جمع‌آوری ایده های خود را شروع کردید، نگران قیمت ها و بودجه خود نباشید چرا که اغلب اوقات شما می توانید مشابه یک وسیله گران قیمت را با همان سبک و رنگ به قیمت ارزان‌تری پیدا کنید.

نقش سلیقه در دکوراسیون خانه


اما علاوه بر این­ها در دکوراسیون منزل خود باید به محدودیت ها توجه کنید. به طور مثال اگر شما در خانه­ای زندگی می­کنید که سالن پذیرایی که مهمترین بخش خانه است کوچک و مربعی استو جای کافی ندارد، برای دکوراسیون منزل خود صندلی، میز عسلی و مانند آن را فراموش کنید در عوض از یک یا دو مبل راحتی با رنگ روشن استفاده نمایید.

اما اگر بزرگ است دکوراسیون منزل شما میتواند متفاوت باشد می توانید قسمتی را برای نوشیدن چای و خوردن قهوه، کار با کامپیوتر و مابقی را به میز ناهارخوری، تلویزیون و غیره اختصاص دهید. با اجرای چند قانون کوچک در دکوراسیون منزل ایرانی خود آن را دگرگون سازید

کانون توجه، مرکز تجمع و درنهایت پایتخت منزل شما پذیرایی است. بنابراین برای آنکه خانه خود را به محیطی دوست داشتنی برای خود تبدیل کنیم پذیرایی اولین مکانی است که برای تغییر دکوراسیون منزل خود به آن توجه می کنیم. و با رعایت نکاتی ساده در خصوص دکوراسیون پذیرایی می توانیم شاهد بهبود اساسی در دکوراسیون منزل خود باشید.

به نکته هایی که در خصوص دکوراسیون منزل برایتان بازگو می کنم توجه کنید تا پایانی شیرین و رضایت بخش در انتظارتان باشد:

  • قبل از انتخاب هر وسیله ای برای تغییر رنگ و انجام هر کاری خوب بیاندیشید و سپس به اجرای آن اقدام بورزید. به سراغ اثاثیه و لوازمی بروید که حجم تقریبا کوچکی داشته باشند و از قبل تصمیم به تعویض شان گرفته اید. به هیچ عنوان به صورت ردیفی و پشت سرهم از این روش استفاده نکنید.
  • شدت رنگ شادتان یا به اصطلاح جیغ نباید به گونه ای باشد که چشم ها را، حتی در تعداد کمش بزند و شما را دوباره سر جای اولتان باز گرداند با این تفاوت که هزینه هایتان و نارضایتی از وضع موجود و همچنین آزار رساندن به چشم هایتان بیش از پیش شده است.
  • در مواردی آنقدر اثاثیه ها رنگی هستند که رنگ های تند هم کمکی در این باره نخواهد کرد به همین علت می بایست از رنگ های تیره مثل مشکی، قهوه ای و فندقی استفاده کرد.
در شرایطی که میخواهید اتاق کودک شما بدون لحاظ شدن جنسیت چیده شده باشد باید سعی کنید از رنگ های خنثی استفاده کنید. یه طور مثال میتوانید از رنگ کرم در  دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کنید. در خصوص انتخای رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب کودک  خود لازم است با رنگ های گرم و سرد و تاثیر هرکدام در روحیه فرزندانتان آشنا شوید. رنگ‌های گرم باعث ایجاد انرژی شده و ذهن را تحریک می کند، اتاق های که رنگ های گرم در آنها غالب است عموما باعث کودک شما احساس خوشایند و با نشاطی را در اتاق خود تجربه کند. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این نوع رنگ ها در  دکوراسیون اتاق کودک ممکن است برای خواب آنها مناسب نباشد به خصوص برای کودکانی با انرژی زیاد. در حالی که اگر از رنگ های سرد در طراحی  دکوراسیون اتاق کودک خود استفاده کنید محیطی آرامش بخش برای فرزندان خود ایجاد کرده اید. به طور مثال رنگ آبی رنگ آرامش است و نقطه مقابل رنگ قرمز است. از این رو نه تنها فضار خون را کاهش میدهد بلکه از استرس و اضطراب نیز جلوگیری میکند.  همچنین سعی کنید از یک پس‌زمینه تک‌رنگ جهت بازتاب نور و نمایش یک یا چند اثر هنری مناسب با سن کودک‌تان بهره بگیرید. به عنوان مثال، شما می‌توانید، از یک چادر سرخپوستی بچه‌گانه (با جنس کتان) در کنار کوسن‌ها و بالش‌های رنگی و اسباب‌بازی‌های متنوع، ادوات و شرایط لازم را برای مفرح و سرگرم نگاه داشتن  کودک خود فراهم آورید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.