آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

چطور دکوراسیون خانه را طراحی کنیم؟

نکته اصلی این است که بفهمید در دکوراسیون خانه خود چه سبکی را دوست دارید و می خواهید که در آن زندگی کنید. سپس راه هایی برای خلق آن در محیط مورد نظر خود پیدا کنید. آزمون های آنلاین زیادی وجود دارند که می توانند به شما برای تشخیص روحیه طراحی تان کمک کنند. تا بتوانیددکوراسیون خانه خود به نحوی بچینید که از بودن در آن احساس رضایت کنید.

سبک های دکوراسیون خانه
 
ادامه مطلب ...

راهنمای دکوراسیون آشپزخانه

 دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب یک سبک طراحی برای آشپزخانه شما از میان سبک‌های متفاوت‌ موجود، امر هیجان‌انگیزی است که در عین حال می‌تواند موجب اضطراب و نگرانی‌های گوناگونی شود. به خصوص در عصر حاضر که با دیجیتالی شدن، مخاطبان گزینه­های زیادی برای انتخاب بهترین  دکوراسیون آشپزخانه دارند. آشپزخانه یکی از بخش‌های گران‌قیمت در فرآیند نوسازی خانه‌هاست و از آن‌جایی که دسته‌بندی و شناخت مراحل طراحی و روش‌های تبیین ملزومات، روند فرآیند نوسازی را سهولت خواهد بخشید، قصد داریم در این مقاله، نکاتی چند در ارتباط با  دکوراسیون آشپزخانه را گرد آورده و ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید:


ارزیابی احتیاجات در دکوراسیون آشپزخانه

 

 

۱. ارزیابی احتیاجات در  دکوراسیون آشپزخانه :

در اولین مرحله از  دکوراسیون آشپزخانه ، تمام اسباب و لوازمی را که نمی‌خواهید، از آشپزخانه خارج کرده و سپس با ارزیابی فضای آشپزخانه، فهرستی از احتیاجات، تمایلات و خواسته‌های خود تهیه نمایید . این فهرست می‌تواند شامل هرگونه اطلاعاتی در مورد  دکوراسیون آشپزخانه مورد نظرتان باشد. هر انچه را که نیاز دارید لیست کنید به همه چیز فکر کنید و سعی کنید چیزی را از قلم نیندازید یکی از رایج‌ترین تغییرات این روزها، تخریب دیوار حائل میان آشپزخانه و اتاق نشیمن است، لذا اگر از فضای موجود در این بخش از خانه‌تان رضایت ندارید، توصیه می‌شود تغییراتی از این دست را نیز در برنامهٔ طراحی خود قرار دهید. 

از طرفی لازم است جهت تبیین بهتر ملزومات و احتیاجات‌تان، قبل از اقدام به تکمیل فهرست، مشخص کنید که چگونه آشپزخانه‌ای مد نظر دارید؟ آیا این مکان تنها با هدف پخت و پز مهیا خواهد شد؟ یا این‌که فضای موجود، به عنوان محیطی جهت صرف وعده‌های غذایی، مهمانی و گردهمایی‌های خانوادگی نیز عمل خواهد کرد؟ شاید بهتر باشد لیستی از مدل های که برای طراحی آشپزخنه به آن نیاز دارید را تهیه کنید. از مجلات دکوراسیون داخلی کمک بگیرید. به مدل های  دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید به همه وسایل دقت کنید ترکیب رنگ ها را ببینید. 

ممکن است بخواهید ترکیبی از چند مدل مختلف از  دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. این کار به شما کمک میکند قبل از هر اقدامی برای دکوراسیون آشپزخانه خود بدانید باید دنبال چه چیزی باشید. چگونه همه چیز را کنار یکدیگر بچینید و حتی چه وسایلی را تهیه کنید. البته باید در نظر داشته باشد که فضای آشپزخانه شما برای مدلی که انتخاب میکنید مناسب باشد. گرچه انتخاب سبک مناسب برای  دکوراسیون آشپزخانه شما امری شخصی بوده و تماماً به شما بستگی دارد، اما یقیناً بهره‌گیری از ایده‌های موجود و بررسی و مطالعه سبک‌های متفاوت، در کنار گردآوری تصاویری از معماری‌ها و دکوراسیون‌های معاصر نیز بسیار مفید واقع خواهد شد.

 در این مرحله از طراحی نیازی نیست که نگران قیمت‌ها و هم‌خوانی آن‌ها با بودجه‌تان باشید؛ تنها روی موارد مورد علاقه خود تمرکز کرده و بکوشید احتیاجات و توقعات‌تان را در چنین قالبی به تصویر بکشید. از آن‌جایی که کوچک‌ترین موارد نیز می‌توانند به منبعی برای الهام گرفتن مبدل شوند، توصیه می‌شود انجام این مرحله را در فرآیند  دکوراسیون آشپزخانه خود حتما در نظر داشته باشید.

منبع: دکوراسیون آشپزخانه - دکوراسیون آشپزخانه کوچک - دکوراسیون آشپزخانه ایرانی | دکوشار

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

وجود بوفه هایی جادار از نکات مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه است : یعنی جایی برای قرار دادن وسایل و مواد غذایی فاسد نشدنی. در بوفه ها و کابینت ها می توان قوطی های کنسرو و خرده ریزهای آشپزخانه را قرار داد. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه تنها زیبایی مهم نیست راحتی نیز در نظر گرفته میشود. مهم است که بتوان هر وسیله ای که نیاز دارید، به سرعت پیدا کنید و از آن استفاده کنید. روی قفسه ها و لبه کابینت نیز فضای مفیدی است که در صورت داشتن ایده ، به خوبی می توان از آن استفاده کرد. از یک سو می توان برخی وسایل تزیینی یا گلدانی از گل را روی آن قرار دهید. تا از این طریق جلوه دکوراسیون داخلی آشپزخانه زیبا تر شود. از سوی دیگر روی کابینت فضای مناسبی برای قرار دادن برخی وسایل کاربردی که نمای مطلوبی دارند. در اختیار می نهد مثلا می توانید آبمیوه گیری خود را آنجا بگذارید. استفاده از چنین فضاهایی از گذشته دور مرسوم بوده است . به نظر می رسد که مناسب و جادار بودن کابینت ها یکی از نیازهای امروزه می باشد. زیرا در آپارتمانهای کوچک شهری داشتن چنین فضاهایی برای هر آشپز خانه ای موهبتی بزرگ به شمار می رود. اگرچه بوفه و کابینت عناصری کاربردی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه شمار می روند . اما می توان بخشی از جلوه تزیینی فضا باشد. از این منظر ، انتخاب را مناسب برای آنها اهمیت بسیاری دارند.

سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 

 

اندازه اتاق و روش بهره وری از فضا و حتی میزان تحرک افراد خانواده در نحوه چیدمان آشپزخانه شما موثرند. زمانی که نقشه اتاق را کامل کرده اید احتمالا بهترین چیدمان مشخص می شود. در زیر انواع دکوراسیون داخلی آشپزخانه را توصیح خواهیم داد.

  • دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدل یک دیواره :این راه حل موثری برای آشپزخانه کوچک است زیرا همه چیز روی یک دیوار نصب می شود . برای نصب کابینت ها و دیگر وسایل آشپزخانه به طراحی مناسب نیاز است. اگر در این فضا نیاز به انباری دارید از کابینتهای دیواری استفاده کنید. اجاق گاز و ظرفشوی در آن فضا طوری کنار هم قرار گیرند که فضایی در هر طرف آنها برای آشپزی باشد می توانید برای این امر از پیشخوان های متحرک استفاده کنید.) چنانچه بخواهید نقشه آشپزخانه شما جمع و جور باشد جلوی آشپزخانه خود از کرکره های کشویی و یا غیره استفاده کنید .
  • دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدل گالی : این مدل طرحی مناسب برای آشپزان حرفه ای است . که در آن کابینت ها در اطراف و راهرو در وسط قرار می گیرد . این طرح برای آشپزخانه ها با فضای کوچک کارایی دارد . و محیط آشپزی مطلوبی را فراهم می کند در این روش سعی کنید وسایل اصلی مثل گاز و ظرفشویی و محل آماده سازی غذا از همدیگر فاصله داشته باشند تا دو آشیز بتوانند هم زمان کار کنند.
    • دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدل L شکل و شبه جزیره ای : مدل L شکل بصورت دو ضلع یک مثلث طرحی را ارایه می دهد که نصفی از فضای آشپزخانه برای میز نهار خوری خالی می ماند و شما می توانید از میز غذا خوری مناسبی در این مکان استفاده کنید.
    • دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدل U شکل : این مدل در انواع آشپزخانه ها مرسوم است که فضای انبار و کار زیادی می دهد و برای دیگر کارها فضا محدود می باشد در این طرح باید سعی شود در دو گوشه خیلی فضا هدر نشود . نصب کابینت های بزرگ و استفاده از آنها برای وسایلی که چندان مورد استفاده نمی باشد برای گوشه های کار مناسب است.
    • دکوراسیون داخلی آشپزخانه مدل کابینت های دور پیچ : در این روش کابینت ها در دور تا دور فضا قرار میگیرند اگر فضای آشپزخانه به حد مناسب بزرگ باشد می توان میز نهار خوری را در وسط قرار داد. دقت کنید که احتمال درهای کابینت ها و وسایل مختلف در چنین آشپز خانه هایی مانع باز شدن یکدیگر نشوند لذا بهتر است در این آشپز خانه ها از درب های کشویی استفاده کنید


    منبع: دکوراسیون داخلی آشپزخانه-دکوراسیون داخلی آشپزخانه ایرانی-دکوراسیون آشپزخانه کوچک|دکوشار

    چگونه دکوراسیون داخلی خانه خود را تغییر دهید.

    پیش از انکه طراحی   دکوراسیون داخلی خانه خود را انجام دهید با خود فکر کنید که دوست دارید چه احساسی از بودن در این اتاق  تجربه کنید و یا دوست دارید یاداور چه ویژگی باشد سازنده، آرام، اجتماعی، الهام‌بخش. وقتی می­خواهید درباره چگونگی   دکوراسیون داخلی خانه تصمیم بگیرید این کلمات را در ذهنتان نگه دارید و از خودتان بپرسید که آیا مبل راحتی، رنگ‌ها و سبکی که انتخاب کردید، با حال و هوایی که می­خواهید سازگاری دارد یا خیر. آیا استفاده از این وسیله   دکوراسیون داخلی خانه شما را به مکانی که دوست دارید تبدیل میکند؟

    چگونگی دکوراسیون خانه
     
    ادامه مطلب ...

    نحوه طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک

    اغراق نیست اگر ادعا کنیم طراحی دکوراسیون هنری است که همه افرد به آن علاقه دارند. زیرا هر فردی دست کم دوست دارد محیطی که در ساعات زیادی در آن میگذراند را مطابق با سلیقه خود بچیند. ممکن است شما در یک آپارتمان کوچک زندگی کنید، شاید زندگی در یک خانه‌ی نقلی را دوست دارید یا برنامه‌هایی برای یک باغچه در فضایی کوچک دارید یا شاید صرفاً میخواهید یک گوشه از اتاق خواب­تان را به یک گوشه‌ی دنج مخصوص خودتان تبدیل کنید. ولی چطور همه‌ی وسایلتان را در جایی چنین کوچک جا می‌دهید؟ این مقاله مروری کلی بر روش طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک ارائه می‌دهد.

    طراحی دکوراسیون در فضاهای مختلف

     
    ادامه مطلب ...