آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

دکوراسیون اتاق نوزاد

در انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی خود نیز شجاعت و خلاقیت حرف اول را می‌زند و شدیداً به شما توصیه می‌کنیم تا خود را به الگوهای رنگی مشخص شده‌ای محدود نکنید. گرچه رنگ زرد، کم‌ترین کلیشه‌های جنسیتی را در بر داشته و عمدتاً برای هر دو جنس به کار گرفته می‌شود، ولی این دلیلی برای اغراق در استفاده از آن نبوده و شکا می‌بایست همواره به خاطر داشته باشید که طراحی اتاق کودک ، بهترین موقعیت برای بروز دادن خلاقیت و روحیات هنری نهفته‌تان می‌باشد. (یک پارچه کتان رنگ‌ی و طرح‌دار در بخشی از دکوراسیون اتاق نوزاد که خارج از دسترس کودک‌تان باشد، ایده خوبی خواهد بود).

  1. اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق کودک
    اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق کودک

بهره‌گیری از لوازمی با حس و حال نوستالژیک، علاوه بر افزودن تنوع و جلوه‌بخشی به  دکوراسیون اتاق کودک شما، برای فرزندتان دکوراسیون اتاق کودک جذابیت بالایی خواهد داشت. در همین خصوص، به عنوان نمونه می‌توان به نقشه‌های قدیمی جهان، نوشته‌های دیواری تزئینی با هدف آموزش حروف الفبا و یا دستگیره‌های رنگی و دکوراتیو کمدها و قفسه‌ها اشاره کرد.

نکاتی در خصوص وسایل تزیینی در دکوراسیون منزل

  • در دکوراسیون منزل سنتی خانه هایی که سقفشان کوتاه است لوسترهای آویز را نصب نکنید که از نظر ایمنی نامناسب و در هنگام روشن بودن چشمانتان را اذیت می کند و نیز از تابلوهای نقاشی کوچک و مجسمه های مجموعه ای برای زیباسازی دیوارها بهره گیرید، بی شک توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند چرا که وقتی در اندازه های بزرگ باشند ارتفاع سقف و دیوارتان را کوچک تر به نمایش می گذارد.
  • در تلاش نباشید تمامی قسمت های پذیرایی را از اثاثیه و تزیینیها پر کنید این کار شما سبب می شود تا زیبایی این وسایل یکدیگر را دفع کنند و نیز موجب پرحجمی و شلوغی محیط می شوند. رعایت فاصله مناسب بین آنها چشم و روحتان را به آرامش می رساند که پذیرایی را برای کوچکترها و کودکانتان هم دوست داشتنی و دلپسند خواهد کرد.
  • برای نصب ساعت، تابلوها، مجسمه های تزیینی به دیوار حتما از رول پلاکها استفاده کنید و ایمنی خود و اعضای خانواده را به خطر نیندازید.
  • قراردادن یک ساعت لوکس و مناسب پذیرایی تان را قانونمند می سازد. و به دکوراسیون منزل شما جلوه می دهد دقت کنید نوعی از آن را انتخاب و خریداری کنید که سر و صدای کمتری داشته باشد تا هنگام شب و در زمان استراحت خواب از چشمانتان برنگیرد
  • در صورتی که لوازم تزئینی فراوانی دارید تعدادی از آنها را انتخاب کرده و مابقی را در جای امنی قرار دهید و هر چند مدت یکبار با تعویض تزئینی های چیده شده تنوعی مطلوب و دل پذیری را حس می کنید.

از نمونه های موجود کمک بگیرید

برای انکه بتوانید ایده هایی خلاقانه ای برای دکوراسیون خانه خود بیابید از نمونه های موجود بهره ببرید. از جاهای مختلفی می توانید طراحی‌های حرفه ای و ایده های قابل اجرا توسط خودتان پیدا کنید و برای طراحی هر فضایی که می خواهید از آن‌ها الهام بگیرید. ایده هایی که توجهتان را جلب کردند را قیچی کنید، پرینت کنید و یا از آن ها عکس بگیرید و آن ها روی تخته ایده نصب کنید. می توانید در چنین جاهایی  به دنبال ایده بگردید:

اینترنت

به سایت های طراحان حرفه ای دکوراسیون خانه ، وبلاگ هایی با ایده های قابل اجرا توسط  خودتان و یا سایت های برنامه های تلوزیونی که درباره دکوراسیون هستند(مثل سایت برنامه‌ی HGTV ) سر بزنید. همچنین می توانید در سایت هایی با محوریت اشتراک گذاشتن عکس مثل پینترست و یا با جستجو کردن عبارات کلیدی شبیه “اتاق نشیمن مدرن” یا “اتاق نشیمن با طراحی جنوبی” در موتورهای جستجو به دنبال ایده بگردید.

کتاب و مجلات

به یکی از کتابخانه‌‌های شهرتان سر بزنید و دنبال کتاب‌ها و مجلاتی با موضوع طراحی داخلی، دکوراسیون خانه کوچک و یا حتی موضوعات کلی تری مثل سبک زندگی بگردید. برای مثال اگر شما در حال طراحی چیدمان یک آشپزخانه هستید ممکن است بتوانید در یک مجله‌ی آشپزی عکس‌های فوق العاده‌ای از آشپزخانه‌های واقعی، اثاثیه آشپزخانه و لوازم آشپزی پیدا کنید. اگر در در حال طراحی یک فضای نشیمن هستید، ممکن است بعضی ازعکس های مجلات سبک زندگی(مجلاتی با موضوع زنان، خانواده  یا حتی شکار) هم برای شما الهام بخش باشند.

 نهمین مرحله در طراحی خانه حمام­تان را مدرنیزه کنید. شاید انتخاب شما نصب یک حمام مستر (Master Bath) باشد بخصوص اگر بودجه این کار را در اختیار دارید. اما حمام مستر نیاز به جای بیشتر و فضای بیشتری برای رختکن و قرار دادن لباس هم دارد. برای قرار دادن لباس‌ها می‌توانید از قفسه و کمدهای مدرن استفاده کنید. هر جا ممکن بود از آویز دو قلابه برای قرار دادن حوله‌ها استفاده کنید. اگر کمد لباس بخوبی طراحی و برنامه ریزی شده باشد نیاز به استفاده از کشو را از بین می‌برد. همچنین سعی کنید یک جاکفشی مناسب طراحی کنید تا کفش‌ها و سایر وسایل اضافه از سطح زمین جمع آوری شوند. سعی کنید در نزدیکی حمام محلی برای شستن لباس‌ها آماده کنید. اگر فضای کافی برای این کار موجود نبود می‌توانید از مکان‌هایی مثل زیرزمین استفاده کنید. لوازم و وسایل جانبی توالت و سرویس بهداشتی هم هزینه چندانی ندارند پس بهتر است برای خرید و نوسازی شیر، دوش، هواکش و سایر وسایل برنامه ریزی کنید. شاید نگه داشتن سیستم لوله کشی قدیمی حین نوسازی منزل ممکن نباشد اما اگر قرار بود سیستم قدیمی را حفظ کنید سعی کنید خطوط لوله آب گرم و سرد را عایق بندی کنید.  ممکن است نیاز به تهیه یک آبگرمن یا سیفون جدید هم داشته باشید. هر چند هزینه‌های این موارد زیاد است اما قطعاً منجر به صرفه جویی انرژی زیادی در سال می‌شوند.

10- دهمین مرحله در طراحی خانه: به نمای بیرونی خانه خود توجه کنید. طراحی تراس بخش دیگری از طراحی خانه است. تراز بخشی از خانه است که میتواند به فضایی برای استراحت، لذت بردن از هوای آزاد و سپری کردن زمان با خانواده تبدیل شود. با استفاده از صندلی های زیبا و راحت و بالشتک های رنگارنگ، گل و گیاه طبیعی و شمع­های زیبا می توان به زیبایی این بخش از خانه را افزود. تراس پناهگاهی برای اعضای خانواده برای فرار از محیط خفقان آور داخل خانه است. چه بشا هنگامی که پا به تراس میگذاریم بی شک نفسی عمیق را چاشنی ورودش می­سازیم و از داشتن آن به خود می بالیم. به دلیل نقشی اینچنینی که تراس دارد در طراحی خانه ویلایی باید به آن توجه شود تا بتوان محیط مناسبی برای استراحت ایجاد کرد

مراحل طراحی خانه
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.