آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

نقش یک طراح داخلی در طراحی خانه

نقش یک طراح داخلی در طراحی خانه ویلایی ارائه پیشنهاد و توصیه است. توصیه‌هایی که تاثیر مستقیمی بر راحتی و امنیت مشتری داشته باشند. بخصوص در یک محیط تجاری که باید توصیه‌های ارائه شده را ارزیابی کرده و به صورت مستقل سنجید. توصیه‌های نامناسب و اشتباه منجر به ایجاد هزینه، تاخیر و خطر برای مشتری می‌شود که می‌توانند بر طراح و تامین کنندگان او تاثیرگذار باشند و باعث شکایت و ایجاد بدنامی برای آن­ها در این صنعت شود.

یک طراح برای آمکه بتواند طراحی خانه انجام دهد باید چندین دانش و مهارت داشته باشد. مهارت‌های یک طراح از دانش فنی گرفته تا قیمت گذاری و غیره، باید با هدف، عملکرد مورد نیاز و بودجه مشتری تطبیق داشته باشد و در عین حال، از نظر زیبایی شناسی مطابق با زمانه باشد.


مراحل طراحی خانه

  

به دکوراسیون خانه دوستانتان فکر کنید، آن خانه ها که به شما الهام می بخشند. زمانی که به دیدار دوستان و آشنایان ‌تان می‌روید، در خانه هایشان چه احساسی دارید؟ آیا دکوراسیون خانه  هایشان درهم و برهم است، اغراق شده است و یا نسبت به سلیقه شما زیادی جسورانه است؟ 

آیا دکوراسیون خانه عروس آنها بیش از حدی که شما می‌پسندید خلوت و مینیمال است؟ این که بدانید در یک محیط زندگی واقعی چه احساسی دارید شما را به سمت پیدا کردن سبک مورد نظرتان برای محیط زندگی خودتان راهنمایی می کند.

آیا خانه به خصوصی هست که در آن احساس راحتی، آرامش و آسایش داشته باشید؟ کدام یک از ویژگی های محیط های خانگی را بیشتر دوست دارید و کدامشان کمتر قابل توجه است؟

اگر دوستی دارید که سلیقه اش شبیه شماست، از او بخواهید تا در طراحی‌ به شما کمک کند.  حتی اگر تمام چیزی که می تواند به شما بگوید این باشد که از کجا لوازم منزل خود را تهیه می کند، باز هم غنیمت است.

اگر آکواریومی خالی از ماهی دارید که در گوشه ای از انباریتان همراه گرد و غبار روزهای گذشته به دست فراموشی سپرده شده است به شما مژده میدهم قادر خواهید بود با کمی تلاش آن را به یک ویواریوم زیبا و ارزشمند تبدیل سازید. ساخت ویواریوم بدلیل اکو سیستم پیچیده اش که معمولا به صورت عمودی هستند تا در ایستادگی کامل گیاه منظره خوبی را به نمایش گذارند تخصص و هزینه بالایی را نیاز دارند؛ اما در این روش هزینه ها کاهش یافته به طوری که هر خانواده ایرانی توانایی به دست آوردن آن را در گوشه ای از دکوراسیون منزل خواهد داشت. ویواریوم ها به گونه ای طراحی می شوند که حداقل رسیدگی و آبیاری را برای دوام گلها و گیاهان احتیاج دارند حتی اگر نور کافی به آنها نرسد مشکلی برایشان پیش نمی آید چرا که با تعبیه منبع های نوری در قسمت های محتلف آن و تابش نور مصنوعی و به وجود آوردن دمای مناسب طراوت و سلامتی گلها و گیاهان به طور کامل حفظ می گردد.

گل کاکتوس بدلیل تنوع فراوان در شکل، اندازه و همچنین رسیدگی و آبیاری کمی که برای ادامه زندگی می خواهد گزینه مناسبی می باشد پس تعدادی از آنها را در اندازه کوچک تهیه فرمایید. شیشه آکواریوم را به خوبی شستشو دهید تا کاملا شفاف گردد و بعد از خشک شدن گلهای کاکتوس را همراه گلدانهایش با ترتیب دلخواه تان داخل آن کنار هم قرار دهید حال ماسه ساحل دریا را که در گل فروشیها یافت می شود با احتیاط بدون آنکه بر سطح خاک گلها ریخته شود بین گلدان ها تا قسمت لبه آنها بریزید. با سنگ ریزه های تزئینی دور تا دور لبه گلدان ها را حصارکشی نمایید، این کار دو حسن دارد یکی بر زیبایی و طبیعی جلوه دادن دیگری در زمان آبیاری گلها که موجب هدایت تان می گردد تا آب را بر ماسه ها نریزید کمک شایانی به شما خواهد کرد.

چند هالوژن کوچک از نوع آفتابی در چهار گوشه ویواریومتان که نورش به داخل تابانده شود نصب نمایید بدینگونه نور لازم برای رشد کاکتوس و دید بهتر برای منظره آن محیا می شود دقت کنید دکوراسیون منزل ایرانی هالوژن ها باید به طرف داخل شیشه از بالای گوشه ها گذارده شوند تا نور به سطح ماسه ها و گلها تابیده شود؛ اکنون که دیگر نمی توانیم همانند روزگار قدیم آن حیاطهای بزرگ دل انگیز را با باغچه های نقلی سرسبزش و حوض آبی نیلگونش را دارا باشیم می توانیم با کمی ابتکار و تلاش تابلویی سه بعدی از طبیعت سبز ایجاد کنیم که قابل لمس و حقیقی باشد. حال از ویواریوم زیبایتان نهایت استفاده و لذت را ببرید.


برای طراحی  دکوراسیون اتاق کودک سعی کنید خارج از کلیشه‌ها فکر کرده و از ایده‌های جدید فرار نکنید. توصیه می‌شود، ابتدا یک سبک بخصوص را انتخاب کرده و پس از قرار دادن اشیا و اسباب اثاثیهٔ اصلی، روی جزئیات و نکات تزئینی تمرکز نمایید. به عنوان مثال یک تخت‌خواب با طرح خانه‌های جنگلی و پس‌زمینه‌ای از تصاویری که یک آلاچیق را تشکیل می‌دهند برای تداعی حس و حال قرار گرفتن در یک شرایط جنگلی بسیار مناسب خواهد بود. ایده های زیادی وجود دارد تا دکوراسیون اتاق خواب ایرانی  خود را منحصر به فرد کنید. 

سعی کنید از علایق فرزندانتان کمک بگیرید. سلیقه و خصوصیات فرزندتان را در طراحی دکوراسیون اتاق خواب  خود در نظر داشته باشید. به طور مثال  اگر کودک شما به داستان های تخیلی علاقه دارد سعی کنید اتاقی با اشیا و وسایلی که در داستان های تخیلی وجود دارد برای او آماده کنید. یا اگر به ربات ها علاقه نشان می دهد با رباتها اتاق انها را تزیین کنید. اگر در  دکوراسیون اتاق کودک خود به این نکات توجه کنید و سعی کنید مطابق با آنچه که فرزندتان به آن توجه می کند و علاقه نشان میدهد اتاق او را بچینید با این کار به خلاقیت هر چه بیشتر فرزند خود کمک خواهید کرد و این بهانه ای می شود تا با استعدادهای فرزندانتان آشنا شوید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.