آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

آی آر دکوراسیون

آی آر دکوراسیون را همیشه به خاطر بسپارید و از اطلاعات آن برای آرامش روحی و جسمی خود استفاده کنید ....

رنگ ها در دکوراسیون داخلی پذیرایی


از تاثیر رنگ در زیبایی دکوراسیون داخلی خود غافل نشوید.  ترکیبی از رنگ های روشن و تاریک را مد نظر قرار دهید. اگر فضای پذیرایی پر از وسایلی با رنگ های سفید  باشد، چشم را می زند و اگر همۀ اقلام آن رنگی تاریک داشته باشند، آنگاه فضای پذیرایی بدل به یک غار تاریک می شود؛ اما استفادۀ همزمان از رنگ های تاریک و روشن می تواند یک فضای دلنشین و با ثبات را خلق کند. باید سعی شود حتی در طراحی کوچک ترین جزئیات هم از دو طیف رنگی روشن و تاریک به صورت همزمان استفاده شود.
به طور کلی استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی منزل   بهتر است زیرا رنگ های خنثی بهتر با دیگر لوازم در اتاق پذیرایی هماهنگ می شود و فضایی شیک و زیبا ایجاد میکند.
استفاده از رنگ های متضاد در دکوراسیون داخلی پذیرایی زیبایی اتاق را دو چندان میکند. سعی کنید که اقلام اتاق پذیرایی، هر کدام طیف رنگی متضادی در قیاس با سایر وسایل کناری اش داشته باشد. با این کار می توان فضایی مجلل تر برای دکوراسیون اتاق پذیرایی تصور کرد. برای مثال در کنار دیواری سفید رنگ می توان از مبلمانی با رنگ کاراملی استفاده کرد و یا کشوها می توانند آبی مایل به خاکستری باشند و در کنار آن ها تلویزیون و دیگر لوازم آن به رنگ تیره قرار بگیرند. با این حرکت، جزئیات وسایل و نمای آن ها بیش از پیش جلوه خواهد داشت. با رعایت این نکته می توانید دکوراسیون داخلی مدرن خود را زیبا و مجلل کنید؛ بدون آنکه حتی در مورد مسائلی مانند طرح و رنگ وسایل صحبتی به میان آوریم. می توانید از یک طراح برای تزئین فضای خود کمک بگیرید.


رنگ ها در دکوراسیون پذیرایی

.


طراحی داخلی سازمان یابی آگاهانه فضا است (آگاهی از سرزمین، زندگی و معنا)، ساختن بدون معماری داخلی خانه را به واحد مسکونی بدل می کند. سرپناهی برای مختصری زنده ماندن است. برای استقرار فضا و جا انداختن آن از لفظ خانه بهره می بردیم؛ مثل آشپزخانه، عکاس خانه و .. بادگیر دیگر راه حل امروز ما نیست؛ آن اندیشه ای که جلوهای معمارانه برای ورود باد به فضا ایجاد کند راه حل امروز ماست.

استفاده از الگوهای تجربه شده فضایی توصیه می شود چراکه ؛ حذف ایوان حذف شیوه ای از زندگی است. “یک تقلید خوب بهتر از یک خلق بد است” استاد پیرنیا. ویژگی یک الگوی خوب : فرم، مضمون، حالت، مثل تشخیص آندره گدار در موزه ایران باستان الگو راطراحی داخلی خانه لوکس  از حوزه شکلی به حوزه معنایی (مثل شیوه زندگی انتقال دهیم تا قابل پذیرش باشد. ناهنجاری ها در درون ما نهادینه شده است، باید بدانیم که انسان بین صفر و یک حرکت نمی کند بلکه در مسیری رو به جلو حرکت می نماید. با یافتن خود و به خود رسیدن و تحول درونی است که می تواند تحول بیرونی محقق شود. تلاش کنیم زندگی از آن کیفیتی که ممکن است برخوردار باشد.
برای ایجاد کیفیت عالی نیازی به وسعت نیست، الکساندر می گوید کیفیت بی نام را در کلبه می بینیم ولی در قصر نه. زشتی های موجود در شهر حاصل جهل ماست نه بی پولی، طراحی داخلی منزل باید از متن زندگی مردم برآید و به آن بازگردد، معماری داخلی جریانی یک طرفه نیست و نبایستی برای زندگی مردم تصمیم بگیرد و به شیوه زندگی مردم فضایی را تحمیل کند.
تعریف معماری داخلی
معماری داخلی در نگاه مردم
اغلب مردم ما طراحی داخلی خانه ویلایی را نمی فهمند و این خود ریشه ناکامی های معماری داخلی ما است. صاحبان سرمایه در یک پروسه منطقی صاحب سرمایه نشده اند تا درک درستی از فضای که در آن زندگی می کنند داشته باشند، و بتوانند از طرح بهتر دفاع نمایند و طراح خوب را برگزینند، فضای مافیایی در روند کارهای مهندسی و طراحی نگذاشته تا طراحان حقیقی خودی بنمایند، و خیلی زود به کنجی رانده شده اند، و معماری داخلی در گیرودار پول سیاه فدا شده است. نوع توجه ما به عالم تجربه را می سازد، نگاه انسان به عناصر طبیعت باعث می شود یک دسته از عناصر موهبت باشد و دسته دیگر تهدید. در واقع می توان عناصر طبیعت را ویژگی دانست (نعمت و نهبت نسبی است و بستگی به آدمی دارد)، نوآوری بدون عبور آگاهانه دکوراسیون منزل از سنت امکان پذیر نیست.
معماری داخلی از نگاه مردم

ارتفاع کابینت ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه
در  دکوراسیون منزل ایرانی  توجه به ارتفاع و ابعاد کابینت ها نه تنها بر اساس اصول زیبایی شناسی که برای راحتی افراد اهمین زیادی  زیادی وجود دارد. از این رو درباره ارتفاع ایده آل کابینت ها در بالای پیشخوان های آشپزخانه مناقشه های زیادی وجود دارد.این ارتفاع نباید حداقل باشد زیرا ارتفاع مورد درخواست زنان ( ارتفاع میانگین (۱۶۵) سانتیمتر) و مردان ( ارتفاع میانگین ( ۱۷۴ +) سانتیمتر) است.

مطالعات اخیر پیشنهاد می کند که ارتفاع استاندارد (۹۰+ ) سانتیمتر بیش از حد کوتاه است و میتواند تا ( ۹۵ + ) سانتیمتر یا حتی (۹۷٫۵ + ) سانتیمتر افزایش یابد. در حالی گفتن این مطلب صحیح است که کار کردن در کابینت هایی که بیش از دکوراسیون منزل شیک اندازه مرتفع است به نسبت راحت تر از کار کردن در کابینت های بیش از حد کوتاه است و چنین مجبور هستیم تقاضای افراد سالخورده را که بدن آن ها جمع شده و قد آن کوتاه تر شده است و هنوز کودکان آنها به حد کافی رشد نکرده اند را نیز در را بگیریم. بنابراین از این جهت ارتفاع (۹۰+) سانتیمتر ، ارتفاع میانه بدی نیست.

همچنین اگر مشتریان بلند قد بخواهند کابینت ها بالاتر آورده شوند ، این کار به سادگی با افزایش ارتفاع پاسنگ ( گودی انگشتی ) انجام می شود. برعکس پایین آوردن ارتفاع تا زیر (۹۰+) سانتیمتر در حال حاضر واقعا شدنی نیست ، چرا که وسایلی که در زیر پیشخوان قرار می گیرد ارتفاع استاندارد بیش تر یا کمتر از (۸۵+ سانتیمتر دارند. بنابراین مهم تر از ارتفاع دقیق کابینت ها فضای زیرین کابینت است که نباید کمتر از (۸۷+) سانتیمتر باشد.
پس پوشش کابینت به وسیله ضخامت کابینت معین می شود و ضخامت کابینت نیز به نوبه خود بسته به نوع ساخت مابین ۳ تا ۵ سانتیمتر است. برای کابینت ها باید حداقل ۲ سانتیمتر فضا در جلوی درهای گنجه زمینی پیش بینی شود به خاطر این که اجازه ورود دست داده شود یا فضای سطل برای جمع آوری خرده های نان وجود داشته و از ایجاد ناراحتی به علت فشار دسته های کشور به خوراک پز جلوگیری شود.
یک گودی انگشتی پیوسته باید در کف تمام کابینت ها ایجاد شود. این گودی نباید کمتر از (۱۰+) سانتیمتر ارتفاع و ۷٫۵ سانتیمتر عمق داشته باشد. گودی های زانویی در زیر کابینت ها باید حداقل ۴۶ سانتیمتر عرض و ۵۰ سانتیمتر عمق داشته و در زیر کابینت کمتر از ۱۵ سانتیمتر با آن فاصله نداشته باشد. گنجه های دیواری در بالای پیشخوان نباید با فاصله ای کمتر از ۴۰ سانتیمتر نصب * غیر این صورت پشت پیشخوان تاریک خواهند بود.
حتی درهای گنجه دیواری در دکوراسیون منزل سنتی مورد توجه طراحان قرار دارد این درها نباید بیش از حد عریض باشد، ۴۰ سانتیمتر حداکثر عرض ایده آل برای کاهش شانس برخورد سر افراد به در ، در صورت باز ماندن آن است. به طور مشابهی در یک آشپزخانه کم عرض با گنجه های زمینی در دو طرف ، در این – در این گنجه ها نباید بیش از حد عریض باشد.
ارتفاع کابینت در دکوراسیون داخلی آشپرخانه

نقش تخت خواب در زیبایی دکوراسیون اتاق خواب
همانطور که قبلا نیز گفتیم رنگ تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب شما تاثیر زیادی دارد حتی طرح و اندازه آن نیز مهم است. شما با جا به جا کردن تخت در اتاق می توانید تعیین کنید کدام جایگاه دکوراسیون اتاق خواب شما را بهبود می¬بخشد. اما جدای از اینها ملحفه و بالشهای شما نیز دردکوراسیون اتاق خواب بی تاثیر نیست. ملحفه تمییز و مرتب اتاق را شما را زیبا می کند جدای از آنکه در راحتی خواب شما هم موثر است شما ممکن است ملحفه‌ای از جنس کتان، ابریشم و یا پنبه را ترجیح دهید، اما حتی‌الامکان برای ملحفه‌ای با کیفیت هزینه نمایید تا خوابی آسوده داشته باشید. اگر رنگ غالب اتاق‌تان سفید است، می‌توانید با انتخاب ملحفه‌ای الگو دار و رنگی، زیبایی دلخواه خود را وارد فضای اتاق نموده و برای جلوهٔ بهتر نیز می‌توانید از همان الگوها در سر تختی‌تان نیز بهره بگیرید. ما طرفدار بالش‌های ضد حساسیت هستیم، چرا که در ساخت‌شان از پَر استفاده نشده و عدم جذب باکتری نیز آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب از منظر سلامتی مبدل ساخته است. برای زوج‌هایی که از بالش‌ و تحت‌خواب مشترک استفاده می‌کنند نیز، اضافه کردن چند کوسن رنگی میتواند فضا و جلوهٔ جذاب‌تری به اتاق بی‌افزاید. گرچه تشک‌های مناسب قیمت زیادی دارند، اما به دلیل دوام بالای‌شان (حدود ده سال)، در نهایت به نفع شما و بودجه‌تان خواهند بود. به خاطر داشته باشید که اولویت شما در خرید تشکی مناسب می‌بایست، مواد تشکیل دهندهٔ طبیعی و ساختاری با پشتیبانی صحیح بدن‌تان باشد.
 
نقش تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب


به هنگام خرید مبل، فروشنده به شما مبل هایی تحویل می دهد که همگی دارای پارچه ای یکسان هستند اما این  بدان معنا نیست که شما حتماً باید از مبل هایی با ظاهر روکش یکسان استفاده کنید. در دکوراسیون داخلی پذیرایی به سبک رسمی، هماهنگی میان روکش های مبل ها و صندلی ها می تواند القاکنندۀ فضایی رسمی و جدی باشد اما برای سبک های راحت و دوستانه دکوراسیون داخلی پذیرایی می توان این نظم را برهم زده و از روکش های متنوعی به عنوان پوشش استفاده کرد. برای مثال شما می توانید برای ایجاد یک پارادوکس ساده، نوع روکش صندلی هایتان را متفاوت از روکش مبل ها انتخاب کنید. با ایجاد این تغییرات، اعضای خانواده هم ممکن است تا بر اساس شمایل مختلف، هر یک جایی مخصوص را برای نِشستن خود در نظر بگیرند.
5- از روکش ها و پارچه های باکیفیت استفاده کنید. حال که صحبت از روکش ها به میان آمد، مهم است این نکته را در نظر بگیرید که جنس پارچه و روکش ها جدای از ایجاد حس راحتی، باید با دوام باشد در انتخاب جنس و رنگ روکش ها، به شرایط خانه و خانوادۀ خود دقت کنید. ممکن است در خانه بچۀ کوچک داشته باشید یا دارای حیوان خانگی باشید. بسته به میزان  نظافتی که ممکن است احتیاج داشته باشند، باید به انتخاب نوع رنگ و جنس روکش ها دقت کرد. در حالت کلی، روکش هایی با رنگ های ملایم را می توان به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفت. اگر رنگ روکش ها خیلی روشن یا خیلی تاریک در نظر گرفته شود، به مرور زمان لکه ها و کثیفی های گوناگون خود را بیشتر جلوه خواهند داد. در انتخاب نوع جنس روکش هم می توان از چرم به عنوان انتخابی مناسب یاد کرد. از آنجا که پاک کردن لکه ها از روی چرم راحت تر است، پس استفاده از چرم می تواند مناسب باشد؛ اما این نکته را هم در نظر بگیرید که چرم مانند دیگر الیاف مقاومت ندارد و اگر در خانه از حیوانی نگه داری می کنید، پیشنهاد می شود که به سراغ چرم نروید. اگر چرم مورد استفاده طرح دار باشد، به زیبایی آن افزوده خواهد شد. در اینجا می توانید روش های پاک کردن و تمیز کردن الیاف چرمی را مشاهده کنید . . . .
6- از جنس جین و مخمل هم می توان به عنوان الیاف هایی با کیفیت یاد کرد. در ضمن، ترکیب این دو با الیاف هایی مانند کتان و پشم که دارای ظاهری ساده هستند، می تواند شمایل زیبایی ایجاد کند. برای ایجاد هر دو عنصر راحتی و زیبایی می توانید از از ترکیبی شامل الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده کنید. به هنگام انتخاب پارچه دقت کنید که پارچه باکیفیت باشد. با خم کردن پارچه و دقت در بافت آن می توانید کیفیت پارچه را بسنجید. به هنگام خم کردن پارچه، هر چه ترک های ایجاد شده روی پارچه تنگ تر باشند، بهتر است؛ چون ترک های تنگ مانع نفوذ مواد به جنس پارچه می شوند و در نتیجه  سایت طول عمر آن را بالاتر می برند. این آزمایش در مورد هر نوع پارچه و الیافی صدق می کند.


، ، ، ،  ، 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.